December 24, 2008

KACA MATA HITAM


Kepala otak kita ni dah penat pikir perkara2 yang memeningkan dan yang membebankan. Jadi aku pikir lebih baik kita tenangkan fikiran dengan cerita2 lucu. Moga2 terhibur sikit,kan?


Buat permulaan, aku ingin ceritakan kisah aku semasa bercuti keNew Zealand pertengahan tahun ini. Walaupun ketika itu diawal musim sejok, ada ketikanya terasa dipanah mentari pagi. Jadi terasa silau jugalah mata ni. Aku memang tak pernah bergaya dengan kaca mata hitam. Tapi disana dek nak melaram sikit aku pun belilah satu. Yang murah aja. Lepas beli terus balek kehotel kerana dah nak maghrib.


Sampai dibilek hotel, kawan sebilek menghidupkan lampu sementara aku terus mencuba kaca mata baru ku. Sejurus dipakai aku terus pekik perlahan kat kawan,'Tin, apasal kau off lampu? Bukaklah, aku nak tengok cermin ni'. Kawan aku pun pekik balek kat aku,'oi! Kau tu pakai sunglasslah. Mana tak gelap. Kau tu ok ke tak. Apa dah'.


Inilah gara2 tak pernah berkaca mata hitam.

No comments: